Consument slecht op de hoogte van rechten bij online aankopen

 in IT-recht

Volgens een enquête onder 1500 bezoekers van de site Kieskeurig.nl, zijn nederlandse consumenten slecht op de hoogte van hun rechten en plichten bij online aankopen. Kieskeurig is een onderdeel van Ilse Media, is in 1999 gestart en is een intnetsite dat zich tot doel heeft gesteld om consumenten betrouwbare en onafhankelijke informatie te verschaffen over diverse producten.

Recente berichten
  • 30 juli 2020

    BKR fine for violation of free access of personal data

    Bob Cordemeyer
    On 6 July, the Dutch DPA imposed a fine amounting to € 830,000 on the Dutch Credit Registration Office (Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) for violation of data subject rights.
    Lees verder
  • 2 juni 2020

    NOW 2.0

    Marion Hagenaars
    Op 29 mei jl. zijn enkele wijzigingen op de verlenging van de NOW aangekondigd (NOW 2.0). Hierna de (aangepaste) hoofdlijnen.
    Lees verder
  • 27 mei 2020

    NOW 2.0

    Marion Hagenaars
    Woensdag 20 mei jl. is de verlenging van de NOW aangekondigd (NOW 2.0). De looptijd is van juli tot en met december 2020. De nieuwe voorwaarden worden nog nader uitgewerkt, maar de hoofdlijnen zijn bekend.
    Lees verder

Plaats een reactie

Top