Geschillencommissie elektronische communicatiediensten

 in IT-recht

Per brief van 19 november 2007 heeft staatssecretaris Heemskerk de Tweede Kamer ingelicht over de stand van zaken van de Geschillencommissie elektronische communicatiediensten (ECD).

Op 1 november 2007 is ECD van start gegaan. Internet gebruikers die problemen hebben met hun internetaanbieder kunnen met hun klachten terecht bij ECD. ECD maakt onderdeel uit van de Stichting Geschillencommissies voor Consumentzaken.

Op dit moment zijn KPN en @Home aangesloten bij ECD. Green ISP, Orange en Casema zullen zich naar verwachting binnenkort aansluiten bij ECD. Het streven is dat zoveel mogelijk aanbieders van elektronische communicatiediensten zich uiteindelijk zullen aansluiten bij ECD.

Recente berichten
  • 21 november 2022

    Risicomanagement: voorkom uitval door burn-out

    Marion Hagenaars
    Mirjam Scheper
    Werkend Nederland heeft steeds meer te kampen met burn-out klachten. Dit kan leiden tot (langdurig) ziekteverzuim. Een hoofdpijndossier en kostenpost voor de werkgever. En daarnaast een peperdure levensles voor de werknemer. Uitval door burn-out klachten voorkomen is dan ook beter dan genezen. Maar hoe?
    Lees verder
  • 21 november 2022

    Disfunctioneren: doorgeschoten empowermentbeleid

    Marion Hagenaars
    Mirjam Scheper
    De voorwaarden voor ontslag bij disfunctioneren zijn in de wet duidelijk omschreven. Deze voorwaarden gelden ook als een werkgever een beleid voert dat niet gericht is op dossieropbouw met waarschuwingen en berispingen, maar op aanmoediging.
    Lees verder
  • 21 november 2022

    Monitoring e-mail werknemers: de voorwaarden

    Marion Hagenaars
    Mirjam Scheper
    Onrechtmatig verkregen bewijs door werkgevers brengt belangrijke risico's met zich mee. Dit blijkt ook uit een recente uitspraak van het Hof Arnhem-Leeuwarden. Wat zijn de voorwaarden voor vrije toegang tot de e-mailbox van een werknemer?
    Lees verder

Plaats een reactie

Top