Geschillencommissie elektronische communicatiediensten

 in IT-recht

Per brief van 19 november 2007 heeft staatssecretaris Heemskerk de Tweede Kamer ingelicht over de stand van zaken van de Geschillencommissie elektronische communicatiediensten (ECD).

Op 1 november 2007 is ECD van start gegaan. Internet gebruikers die problemen hebben met hun internetaanbieder kunnen met hun klachten terecht bij ECD. ECD maakt onderdeel uit van de Stichting Geschillencommissies voor Consumentzaken.

Op dit moment zijn KPN en @Home aangesloten bij ECD. Green ISP, Orange en Casema zullen zich naar verwachting binnenkort aansluiten bij ECD. Het streven is dat zoveel mogelijk aanbieders van elektronische communicatiediensten zich uiteindelijk zullen aansluiten bij ECD.

Recente berichten
  • 27 december 2023

    Europe’s AI Act: The genie still out of the bottle?

    Emmely Schaaphok
    “The genie is out of the bottle. We need to move forward on artificial intelligence development but we also need to be mindful of its very real dangers. I fear that AI may replace humans altogether.” This quote from Stephen Hawking in 2017 is more relevant today than ever.
    Lees verder
  • 4 april 2023

    INPLP Activity Report 2022

    Bob Cordemeyer
    Hereunder you can read the Activity Report 2022 from our network INPLP (International Network of Privacy Law Professionals) of which our firm is a founding member since 2015.
    Lees verder
  • 21 november 2022

    Risicomanagement: voorkom uitval door burn-out

    Marion Hagenaars
    Mirjam Scheper
    Werkend Nederland heeft steeds meer te kampen met burn-out klachten. Dit kan leiden tot (langdurig) ziekteverzuim. Een hoofdpijndossier en kostenpost voor de werkgever. En daarnaast een peperdure levensles voor de werknemer. Uitval door burn-out klachten voorkomen is dan ook beter dan genezen. Maar hoe?
    Lees verder

Plaats een reactie

Top