Geschillencommissie internetproviders

 in IT-recht

Klanten van internetaanbieders kunnen vanaf mei 2007 hun klachten laten behandelen door een onafhankelijke geschillencommissie voor internetproviders.

Aan de geschillencommissie doen in ieder geval mee: KPN, Orange, Tiscali, XS4all, speedlinq en de kabelbedrijven: UPC, @home en Casema. Het is de bedoeling dat uiteindelijk alle aanbieders van internet en daarmee verbonden diensten zich aansluiten bij de geschillencommissie.

De geschillencommissie zal zich voornamelijk richten op de trage en slechte oplossingen die aanbieders van internet geven op klachten van consumenten.

Recente berichten
  • 4 april 2023

    INPLP Activity Report 2022

    Bob Cordemeyer
    Hereunder you can read the Activity Report 2022 from our network INPLP (International Network of Privacy Law Professionals) of which our firm is a founding member since 2015.
    Lees verder
  • 21 november 2022

    Risicomanagement: voorkom uitval door burn-out

    Marion Hagenaars
    Mirjam Scheper
    Werkend Nederland heeft steeds meer te kampen met burn-out klachten. Dit kan leiden tot (langdurig) ziekteverzuim. Een hoofdpijndossier en kostenpost voor de werkgever. En daarnaast een peperdure levensles voor de werknemer. Uitval door burn-out klachten voorkomen is dan ook beter dan genezen. Maar hoe?
    Lees verder
  • 21 november 2022

    Disfunctioneren: doorgeschoten empowermentbeleid

    Marion Hagenaars
    Mirjam Scheper
    De voorwaarden voor ontslag bij disfunctioneren zijn in de wet duidelijk omschreven. Deze voorwaarden gelden ook als een werkgever een beleid voert dat niet gericht is op dossieropbouw met waarschuwingen en berispingen, maar op aanmoediging.
    Lees verder

Plaats een reactie

Top