IBM heeft octooi aangevraagd op verplichte reclame op DVD

 in IT-recht

De aanvraag van het octrooi heeft betrekking op de mogelijkheid om films op DVD-schijfjes te onderbreken door reclame.

De octrooi aanvraag heeft geen gevolgen voor de huidige generatie van DVD-spelers aangezien deze niet aangesloten zijn op het internet. Volgens de officiële specificaties van de HD-DVD-standaard, één van de mogelijke opvolgers van de DVD, moet apparatuur in de toekomst echter wel over een netwerkaansluiting beschikken.

De DVD’s met verplichte reclame zullen in de toekomst worden aangeboden als een goedkoper alternatief voor reclame-vrije DVD’s.

Recente berichten
  • 30 juli 2020

    BKR fine for violation of free access of personal data

    Bob Cordemeyer
    On 6 July, the Dutch DPA imposed a fine amounting to € 830,000 on the Dutch Credit Registration Office (Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) for violation of data subject rights.
    Lees verder
  • 2 juni 2020

    NOW 2.0

    Marion Hagenaars
    Op 29 mei jl. zijn enkele wijzigingen op de verlenging van de NOW aangekondigd (NOW 2.0). Hierna de (aangepaste) hoofdlijnen.
    Lees verder
  • 27 mei 2020

    NOW 2.0

    Marion Hagenaars
    Woensdag 20 mei jl. is de verlenging van de NOW aangekondigd (NOW 2.0). De looptijd is van juli tot en met december 2020. De nieuwe voorwaarden worden nog nader uitgewerkt, maar de hoofdlijnen zijn bekend.
    Lees verder

Plaats een reactie

Top