IBM heeft octooi aangevraagd op verplichte reclame op DVD

 in IT-recht

De aanvraag van het octrooi heeft betrekking op de mogelijkheid om films op DVD-schijfjes te onderbreken door reclame.

De octrooi aanvraag heeft geen gevolgen voor de huidige generatie van DVD-spelers aangezien deze niet aangesloten zijn op het internet. Volgens de officiële specificaties van de HD-DVD-standaard, één van de mogelijke opvolgers van de DVD, moet apparatuur in de toekomst echter wel over een netwerkaansluiting beschikken.

De DVD’s met verplichte reclame zullen in de toekomst worden aangeboden als een goedkoper alternatief voor reclame-vrije DVD’s.

Recente berichten
  • 22 mei 2019

    Ongewenst gedrag leidinggevende. Wat wordt er van de werkgever verwacht?

    Evelien van den Berg
    In een recente uitspraak heeft Hof ’s-Hertogenbosch nader invulling gegeven aan de zorgplicht die een werkgever heeft op grond van de Arbeidsomstandighedenwet.
    Lees verder
  • 24 april 2019

    Cocaïne op het werk

    Marion Hagenaars
    Cocaïne tijdens een bedrijfsuitje? Gedragsregels op orde? Werk en privé zijn gescheiden. Dat is in ieder geval het uitgangspunt. Als werkgever gaat u dus niet over het uitoefenen van gevaarlijke sporten, mishandeling van partners, uitlatingen op social media, wietplantages op zolder, drank- en drugsgebruik. Maar wat geldt tijdens bedrijfsuitjes?
    Lees verder
  • 2 april 2019

    Protection of health-related data: Council of Europe issues new guidelines

    Bob Cordemeyer
    The press release of the Council of Europe March 28, 2019: “ The Council of Europe has issued a set of guidelines to its 47 member states urging them to ensure, in law and practice, that the processing of health-related data is done in full respect of human rights, notably the right to privacy and
    Lees verder

Plaats een reactie

Top