IBM heeft octooi aangevraagd op verplichte reclame op DVD

 in IT-recht

De aanvraag van het octrooi heeft betrekking op de mogelijkheid om films op DVD-schijfjes te onderbreken door reclame.

De octrooi aanvraag heeft geen gevolgen voor de huidige generatie van DVD-spelers aangezien deze niet aangesloten zijn op het internet. Volgens de officiële specificaties van de HD-DVD-standaard, één van de mogelijke opvolgers van de DVD, moet apparatuur in de toekomst echter wel over een netwerkaansluiting beschikken.

De DVD’s met verplichte reclame zullen in de toekomst worden aangeboden als een goedkoper alternatief voor reclame-vrije DVD’s.

Recente berichten
  • 4 april 2023

    INPLP Activity Report 2022

    Bob Cordemeyer
    Hereunder you can read the Activity Report 2022 from our network INPLP (International Network of Privacy Law Professionals) of which our firm is a founding member since 2015.
    Lees verder
  • 21 november 2022

    Risicomanagement: voorkom uitval door burn-out

    Marion Hagenaars
    Mirjam Scheper
    Werkend Nederland heeft steeds meer te kampen met burn-out klachten. Dit kan leiden tot (langdurig) ziekteverzuim. Een hoofdpijndossier en kostenpost voor de werkgever. En daarnaast een peperdure levensles voor de werknemer. Uitval door burn-out klachten voorkomen is dan ook beter dan genezen. Maar hoe?
    Lees verder
  • 21 november 2022

    Disfunctioneren: doorgeschoten empowermentbeleid

    Marion Hagenaars
    Mirjam Scheper
    De voorwaarden voor ontslag bij disfunctioneren zijn in de wet duidelijk omschreven. Deze voorwaarden gelden ook als een werkgever een beleid voert dat niet gericht is op dossieropbouw met waarschuwingen en berispingen, maar op aanmoediging.
    Lees verder

Plaats een reactie

Top