Mediation bij SIDN

 in IT-recht

SIDN, de .nl-registry, biedt vanaf 1 oktober 2009 de mogelijkheid om gebruik te maken van een mediator als iemand een geschil heeft over een .nl-domeinnaam. Het mediationproces heeft als doel om zonder tussenkomst van een rechter of een geschillenbeslechter tot een oplossing voor het geschil te komen.

Mediation is een nieuw onderdeel binnen de Geschillenregeling van SIDN. Het is een gratis, vertrouwelijke en vrijwillige dienstverlening die SIDN verschaft om geschillen rondom .nl-domeinnamen op te lossen.

Mediation houdt in dat een speciaal opgeleide mediator, in dienst van SIDN, met beide betrokken partijen contact opneemt om deze te helpen het geschil op te lossen. In deze fase kunnen de partijen de problemen die ten grondslag liggen aan het geschil met betrekking tot de domeinnaam bespreken, ongeacht hoe eenvoudig of ingewikkeld deze problemen zijn. Indien de partijen het geschil in deze fase regelen, hebben zowel de houder als de andere partij nog zelf in de hand hoe het geschil wordt opgelost.

Recente berichten
  • 5 januari 2022

    Massa is kassa!

    Sil Kingma
    Dat is niet alleen de goudenregel voor de succesvolle exploitatie van Mark Gilles’ vakantieparken, maar ook voor de exploitatie van de Wet afwikkeling massaschade door investeringsfondsen. Eerst even kort terug in de tijd. Op 4 december 2019 zijn in het Staatsblad twee Koninklijke Besluiten gepubliceerd op het gebied van collectieve acties. Deze Besluiten bevestigen de
    Lees verder
  • 22 december 2021

    Interview in Advocatenblad 2021 | 10 ‘Teamspelers in de IT’

    Hanneke Slager
    Lees hier het gehele artikel dat recent is gepubliceerd in het Advocatenblad over ons IT-kantoor. Teamspelers in de IT, door Erik Jan Bolsius, Beeld Jean-Pierre Jans  
    Lees verder
  • 16 december 2021

    Het verbetertraject voor een HR-professional en de waarde van achteraf opgestelde verklaringen. 

    Marion Hagenaars
    Een verbetertraject is onder andere afhankelijk van het niveau en de kennis van de werknemer. Maar  wat betekent dit voor een (HR-)professional? En kan het ontbreken van een verbetertraject worden gerepareerd met achteraf opgestelde verklaringen?
    Lees verder

Plaats een reactie

Top