Meldpunt Financiële Markten

 in Ondernemingsrecht

Consumenten kunnen sinds 2 april 2007 bij het Meldpunt Financiële markten, telefonisch en per E-mail misstanden melden over aanbieders van financiële producten. Ook kunnen consumenten bij het meldpunt terecht voor advies over klachtprocedures, informatie over de openbare vergunningsregisters van de AFM en algemene voorlichting over het toezicht op de financiële markten.

Het Meldpunt Financiële Markten is de opvolger van de in 2001 geïntroduceerde Toezichtslijn van de toenmalige Stichting Toezicht Effectenverkeer (STE). De AFM zal via een online reclamecampagne het Meldpunt Financiële Markten onder de aandacht brengen van het Nederlandse publiek.

Het Meldpunt Financiële Markten is te bereiken via het contactformulier die te verkrijgen is op de website van AFM of telefonisch: 0900-5400 5400. Aan de hand van signalen kan AFM bij financiële instellingen navraag doen over vermeende misstanden en indien nodig een onderzoek starten.
read more…

Recent Posts
  • 26 april 2018

    Moet aanzeggen nu wél of niet schriftelijk?

    Marion Hagenaars
    Het lijkt zo eenvoudig: de werkgever informeert de werknemer schriftelijk uiterlijk een maand voordat een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van rechtswege eindigt over het al dan niet voortzetten van de arbeidsovereenkomst. Doet hij dit niet, dan is hij aan de werknemer een vergoeding verschuldigd. Waarom ontstaat er dan toch zo vaak discussie tussen werkgever en
    Lees verder
  • 19 maart 2018

    Wie bepaalt noodzaak en inhoud verbetertraject: werkgever of medewerker?

    Marion Hagenaars
    Voor de HR-professional een bekend verschijnsel: disfunctioneren. Met de aantrekkende arbeidsmarkt waardoor het vinden van geschikte kandidaten een uitdaging is, is de disfunctionerende medewerker voor de HR-professional een belangrijk agendapunt. Dit geldt zeker binnen de IT-branche. Maar wie bepaalt of een verbetertraject noodzakelijk is? En waar moet een goed verbetertraject aan voldoen?
    Lees verder
  • 13 maart 2018

    De HR professional en privacy – Deel VII: persoonsgegevens delen met derden

    Marion Hagenaars
    Evelien van den Berg
    Personeelsgegevens die u als werkgever verkregen heeft, mag u niet zomaar doorgeven aan personen of instanties buiten uw organisatie. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de Belastingdienst, het UWV, het pensioenfonds of uw advocaat. Verstrekken van personeelsgegevens aan derden Als werkgever verwerkt u persoonsgegevens en daarop is de AVG van toepassing. U bent dan verwerkingsverantwoordelijke en dat
    Lees verder

Plaats een reactie