Nieuwe algemene voorwaarden voor thuis- en webwinkels

 in IT-recht

Er zijn nieuwe afspraken gemaakt door de Consumentenbond en Thuiswinkel.org over de algemene voorwaarden die gelden voor het kopen op het web. De afspraken zijn gemaakt op 30 maart 2008 tijdens de vergadering van de Coördinatiegroep Zelfregulering overleg (CZ) van de Sociaal economische Raad (SER).

De nieuwe voorwaarden worden op 1 januari 2009 van kracht voor alle leden van Thuiswinkel.org, voor wie de voorwaarden als minimum vereisten zullen gelden. Thuiswinkel.org is een branchevereniging die de belangen van bedrijven behartigt op het gebied van thuiswinkelen

De nieuwe voorwaarden bevatten onder andere afspraken voor consumenten over een minimum van 14 dagen bedenktijd, maximum van 50% als aanbetaling en afspraken betreffende duidelijkheid over prijs en bedenktijd.

De afspraken zijn belangrijk omdat de markt voor online consumentenbestedingen door Nederlandse internetters verder blijft stijgen. In de eerste helft van 2008 is de markt ten opzichte van een jaar geleden met 24 procent verder doorgegroeid naar een omzet van 2,3 miljard Euro.

Recente berichten
  • 5 januari 2022

    Massa is kassa!

    Sil Kingma
    Dat is niet alleen de goudenregel voor de succesvolle exploitatie van Mark Gilles’ vakantieparken, maar ook voor de exploitatie van de Wet afwikkeling massaschade door investeringsfondsen. Eerst even kort terug in de tijd. Op 4 december 2019 zijn in het Staatsblad twee Koninklijke Besluiten gepubliceerd op het gebied van collectieve acties. Deze Besluiten bevestigen de
    Lees verder
  • 22 december 2021

    Interview in Advocatenblad 2021 | 10 ‘Teamspelers in de IT’

    Hanneke Slager
    Lees hier het gehele artikel dat recent is gepubliceerd in het Advocatenblad over ons IT-kantoor. Teamspelers in de IT, door Erik Jan Bolsius, Beeld Jean-Pierre Jans  
    Lees verder
  • 16 december 2021

    Het verbetertraject voor een HR-professional en de waarde van achteraf opgestelde verklaringen. 

    Marion Hagenaars
    Een verbetertraject is onder andere afhankelijk van het niveau en de kennis van de werknemer. Maar  wat betekent dit voor een (HR-)professional? En kan het ontbreken van een verbetertraject worden gerepareerd met achteraf opgestelde verklaringen?
    Lees verder

Plaats een reactie

Top