Praktijkcursus: ‘De gereedschapskist voor ICT vraagstukken in de praktijk’ op vrijdag 17 mei 2013

 in IT-recht

Deze cursus wordt verzorgd door Hanneke Slager.

Cursusinhoud:
Nu zelf aan de slag met het opstellen, beoordelen en uitonderhandelen van IT contracten en IT geschillen.

Na afloop van de cursus bent u in staat om:

  • de meest voorkomende IT contracten te beoordelen op belangrijkste risico’s en de belangenvan uw opdrachtgever / werkgever daarbij te borgen
  • tijdig mogelijke geschillen te onderkennen en bij te sturen of te voorkomen
  • adviseren over de ICT office voorwaarden en ARBIT voorwaarden en de belangrijkste verschillen daartussen
  • in geval van een IT geschil, adviseren over de verschillende mogelijkheden van ADR en daarin zelf een actieve rol te spelen

Onderwerpen:

  • Software
  • Hardware
  • Maatwerkontwikkeling
  • (Web)hosting
  • Escrow
  • Onderhoud
  • Turn key
  • Cloud computing en Service level agreements
  • Contracteren van open source
  • ICT Office en ARBIT voorwaarden en belangrijkste verschillen op een rijte
  • Relevante jurisprudentie voor de beoordeling van IT contracten en het adviseren bij conflicten
  • Remedies bij mislukte / mislukkende IT projecten
  • ADR (arbitrage, mediation, conflict preventie, bindend advies, arbitraal kort geding)

Verdere informatie over deze cursus en inschrijven via De Juridische Academie.

Recente berichten
  • 5 januari 2022

    Massa is kassa!

    Sil Kingma
    Dat is niet alleen de goudenregel voor de succesvolle exploitatie van Mark Gilles’ vakantieparken, maar ook voor de exploitatie van de Wet afwikkeling massaschade door investeringsfondsen. Eerst even kort terug in de tijd. Op 4 december 2019 zijn in het Staatsblad twee Koninklijke Besluiten gepubliceerd op het gebied van collectieve acties. Deze Besluiten bevestigen de
    Lees verder
  • 22 december 2021

    Interview in Advocatenblad 2021 | 10 ‘Teamspelers in de IT’

    Hanneke Slager
    Lees hier het gehele artikel dat recent is gepubliceerd in het Advocatenblad over ons IT-kantoor. Teamspelers in de IT, door Erik Jan Bolsius, Beeld Jean-Pierre Jans  
    Lees verder
  • 16 december 2021

    Het verbetertraject voor een HR-professional en de waarde van achteraf opgestelde verklaringen. 

    Marion Hagenaars
    Een verbetertraject is onder andere afhankelijk van het niveau en de kennis van de werknemer. Maar  wat betekent dit voor een (HR-)professional? En kan het ontbreken van een verbetertraject worden gerepareerd met achteraf opgestelde verklaringen?
    Lees verder

Plaats een reactie

Top