Seminar 6 oktober 2016 ‘Lessons learned over IT-geschillen’

 in IT-recht, Ondernemingsrecht

IT-projecten verlopen helaas nog altijd niet vlekkeloos. Geschillen worden – gelukkig maar – vaak in een vroegtijdig stadium tussen partijen geschikt. Maar wat gebeurt er als dat niet lukt? Hoe is het IT-bedrijven vergaan in een gerechtelijke procedure? Hoe gaan rechters om met zaken als ingebrekestellingen, fatale termijnen, opschorten van diensten, vorderingen tot nakoming, ontbinding van de overeenkomst en schadeposten? En welke lessen kunnen we daaruit leren? Welke alternatieven zijn er voor de overheidsrechter en welke mogelijkheden zijn er als partijen een oplossing willen in plaats van een uitspraak?

Cordemeyer / Slager Advocaten B.V., Chubb Pro ICT organiseren in samenwerking met Skillcity (het business netwerk voor ICT-bedrijven, digital agencies en online dienstverleners) op donderdagmiddag 6 oktober a.s. een seminar over de wereld van ICT-geschillen.

Gedurende deze middag geven Hanneke Slager, Christiaan Jeekel en Christian Landzaat (senior underwriter bij Chubb) je aan de hand van praktijkvoorbeelden uit de rechtspraak inzicht in de risico’s waar IT-bedrijven mee te maken krijgen. Tevens geven we voorbeelden van schades en de voor- en nadelen van een gang naar de rechter versus methoden om geschillen te voorkomen of een geschil duurzaam op te lossen.

Programma:

15.00   Inloop en ontvangst
15.30   Start seminar
17.30   Afsluiting en borrel

Locatie:

Villa Amalia, Stationsplein 62 te Baarn. Villa Amalia ligt recht tegenover het station van Baarn. In de directe omgeving zijn voldoende (gratis) parkeerplaatsen.

Relaties van Skillcity, Chubb en ons kantoor zullen hierbij aanwezig zijn; een mooie gelegenheid om niet alleen inhoudelijke kennis op te doen, maar ook om te netwerken!

Wil jij of een collega deelnemen aan dit seminar, stuur dan een mail naar cs@cslaw.nl.

Recent Posts
  • 8 september 2017

    Een rechter die het functioneren van een werknemer beoordeelt?

    Marion Hagenaars
    Een werknemer die zijn beoordeling bij de rechter aanvecht. De rechter zal zich toch afgevraagd hebben: wat moet ik als buitenstaander vinden van het functioneren van een werknemer? Toch wijst de rechter de vordering van de werknemer toe. Het salaris wordt met terugwerkende kracht verhoogd. Werknemer is portfolio manager bij een bedrijf voor professionele reiniging
    Lees verder
  • 28 augustus 2017

    Waar gaat u naar toe met een internationaal IT-geschil?

    Hanneke Slager
    Van ICC naar NCC. Of toch maar liever SGOA?
    Lees verder
  • 11 augustus 2017

    Hoge bomen…stellen hun eigen verbeterplan op…

    Marion Hagenaars
    Niet alle rechters zijn het met elkaar eens, maar deze rechter is in ieder geval van oordeel dat een werkneemster verantwoordelijk is voor haar eigen verbeterplan. Wanneer is ontslag vanwege disfunctioneren mogelijk? Er moet natuurlijk sprake zijn van disfunctioneren. Maar daarnaast moet de werknemer hiervan tijdig in kennis zijn gesteld, moet de werknemer in voldoende
    Lees verder

Plaats een reactie